Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wycieczka na Kresy Wschodnie

W dniach 15 i 16 kwietnia 2014 r. uczniowie klas 1D1, 2A, 2E1, 2D1 oraz 2D2  wraz z opiekunami: p. Marią Ogórkis, p.I.Malinowską, p.N.Tabak, p.A.Urbańską, p.E.Motulewicz oraz p.Krzysztofem Ogórkis wyruszyli na jednodniową wycieczkę na Kresy Wschodnie odwiedzając  Wilno oraz Troki.

Naszą podróż rozpoczęliśmy bladym świtem, o godzinie 5:00. Już po 6 godzinach zwiedzaliśmy imponujący zamek w Trokach, słuchając słów pani przewodnik. Po drodze zobaczyliśmy wielobarwne domki Karaimskie. Wilno przywitało nas pięknymi, białymi płaskorzeźbami zdobiącymi Kościół św. Piotra i Pawła. Prace nad tymi dziełami sztuki trwały całe trzydzieści lat! Następnie udaliśmy się w kierunku cmentarza na Rossie, gdzie naszą uwagę przykuł grób z pomnikiem wielkiego, czarnego anioła. Pani przewodnik opowiedziała nam, że pochowana w nim dziewczyna popełniła samobójstwo z powodu niespełnionej miłości. Następnym punktem wycieczki była osławiona Ostra Brama, gdzie mieliśmy czas na zadumę. Później poszliśmy do Cerkwii św. Ducha, gdzie leżą dobrze zachowane ciała trzech męczenników. Byliśmy także na Placu Ratuszowym i Placu Katedralnym gdzie zwiedziliśmy Kościół św. Anny i Bernardynów. Obiad zjedliśmy na stołówce Uniwersytetu Wileńskiego, a ostatnim punktem wycieczki był balet w Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu. Wreszcie, zmęczeni, ale pełni wrażeń, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Ełku.

Wycieczkę do Wilna można uznać za bardzo udaną. W dużej mierze zasługę miała w tym Pani przewodnik, która w bardzo interesujący sposób odkrywała nam niesamowitą historię wszystkich zabytków i miejsc.